Művész Percek: Keresztesi Botond

A Művész Percek feltörekvő hazai művészeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget. A sorozat korábbi részeit az interjú aljára görgetve találhatóak meg.


Keresztesi Botond (1987), festőművész

Honlap/elérhetőség: http://botondkeresztesi.com/


“A cél az lenne, hogy az ember minél jobban bele tudjon ragadni abba amit szeret és tud csinálni…”

KultOn.hu: Hogyan lett belőled festőművész?

Keresztesi Botond: Rövid életem nagyrészét, Tatabányán töltöttem. A képzőművészet mindig egzotikum volt számomra, de valahol mindig ez érdekelt a legjobban. Az érettségi után szerencsére a bölcsész ambícióim meghiúsultak és felvettek a képzőre. Ezután jött minden magától.

the fallen of Drinyova

Keresztesi Botond: The fallen of Drinyova (150x190cm, akril, vászon; 2015)

KultOn.hu: Van kedvenc témád?

K. B.: Igyekszem , hogy sok mindenre nyitott maradjak, sok minden érdekel, de úgy érzem leginkább a tárgyak és azon belül a sokszor számomra értelmezhetetlen ipari /műszaki objektumok érdekelnek. Vonzanak a közhelyek, a mindenki számára ismert motívumok, de a titkos kódolt fogalmazásmód sem áll távol tőlem.

stock1

K. B.: Stock 1 (100x100cm, akril, vászon; 2015)

KultOn.hu: Miből merítesz inspirációt? Vannak kedvenceid?

K. B.: Az inspirációt széles skáláról kapom. A reklám áll hozzám talán a legközelebb. Nagyon fontos számomra a korai magyar plakátművészet (Bortnyik, Berény, Irsai és Kassák), mivel főként a festészet érdekel, ezért az inspirációt legtöbb esetben képek jelentik. A zenei történéseket is napi szinten próbálom követni, ezért gyakran találkozom albumborítókkal , Robert Beatty illusztrációit nagyon szeretem. A 80-as 90-es évek vizualitása , tárgykultúrája, építészete is közel áll hozzám.

Open

K. B.: Open (100x100cm, akril, vászon; 2015)

new balance

K. B.: New balance (100x100cm, akril, vászon; 2014)

KultOn.hu: Melyik munkádra vagy eddig a legbüszkébb?

K. B.: Ha festészetről van szó nem teszek különbséget, mert minden munkámat azonos figyelemmel és felkészültséggel készítem, ezen belül főleg számomra követhető egyfajta fejlődés , de büszkeségre ilyenkor nem gondolok. A cél az lenne, hogy az ember minél jobban bele tudjon ragadni abba amit szeret és tud csinálni, majd x év elteltével büszkeséggel tudjon visszatekinteni arra, amit maga után hagyott.

Destroyed Vasarely

K. B.: Destroyed Vasarely (100x100cm, akril, vászon; 2015)

KultOn.hu: Mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást a festészetben?

K. B.: Minden új munkám valami új kihívást is jelent számomra, mindig olyan megoldást próbálok alkalmazni, amit azelőtt még nem tettem. Ha a kihívást nehézségként fogom fel, az mindig akkor jelentkezik, ha a folyamatos alkotói periódus valamiért hosszabb-rövidebb időre megszakad, olyankor nagyon nehéz az embernek visszatornáznia magát.

alételviselhetőkönnyűsége

K. B.: A lét elviselhető könnyűsége (100x100cm, akril, vászon; 2014)

+1 Ki legyen a következő “Művész percek” vendége és miért?

K. B.: Dés Marci. Évek óta hibátlan, és még csak most diplomázott.


Ha kíváncsi lettél Botond munkáira, most élőben is megleshetek őket a Horizont Galériában!

Keresztesi Botond: RGB – Roman, Gothic, Baroque


Művész Percek Vol.1.: Albert Anna

Művész Percek Vol.2.: Kovács Levente

Művész Percek Vol.3.: Rácmolnár Milán

Művész Percek Vol.4.: Cseh Dániel

Művész Percek Vol.5.: Schuller Judit Flóra

Művész Percek Vol.6.: Gray Box Projects

Művész Percek Vol.7.: Nemmivoltunk! Crew

Művész Percek Vol.8.: Szőke Gáspár

Művész Percek Vol.9.: Menyhárt Norbert